Excellent communiceren

Excellent Communiceren

Eén van de belangrijkste vaardigheden van de consultant, naast zijn vakkennis, zijn zijn communicatieve vaardigheden. In een opdracht komt dit als eerste tot uiting tijdens de intake bij een potentiële opdrachtgever. Allereerst kijkt de opdrachtgever of de interesse die het cv opgewekt heeft gerechtvaardigd is. Verder zal de indruk die de consultant maakt bepalend zijn voor de rest van de opdracht. Ziet de opdrachtgever potentieel om verder te gaan en past de persoon bij zijn organisatie?

Communicatie is geen eenvoudige vaardigheid. Er zijn allerlei ongeschreven regels waaraan men zich dient te houden tijdens de communicatie. Niet alles kan zomaar gezegd worden maar moet worden vertaald naar een voor de wederpartij acceptabele vorm. Gedurende het intake gesprek zijn er nogal wat struikelblokken die ons uiteindelijke doel, “Het verkrijgen van de opdracht ”, kunnen dwarsbomen. Wellicht het grootste struikelblok zijn we zelf. Onzekerheid met betrekking tot onze kennis, angst om afgewezen te worden, een lastige situatie thuis, een griepje onder de leden, zoveel zaken die ons ervan weerhouden om geconcentreerd bezig te zijn met de zaken van de opdrachtgever.Tijdens deze workshop zullen allerlei technieken in diverse stadia van het intake gesprek aan de orde komen. Geenszins is het de bedoeling dat deze technieken onze persoonlijkheid gaan vervangen. Veel meer wordt ons een spiegel voorgehouden zodat wij onszelf kunnen gaan zien zoals anderen ons zien en oefenen we om de technieken zo toe te passen dat we maximaal rendement halen uit onze kennis en persoonlijkheid.

Kool Directions neemt je in 2 dagdelen mee op een praktische en zeer bruikbare aha erlebnis waar we de essenties van het sollicatie- en intakegesprek op een rijtje zetten en oefenen. Het resultaat is verbluffend!

Meld je aan

[contact-form-7 id=”1851″]